söndag 18 november 2007

Det går bra nu!

Nu är den ju inte slut ännu. November.
Men än så länge har det visats sig vara en av de bästa månaderna på länge.
Funkar bra med min taktik. Ta en dag i taget.
Mindfulness.
Eller ännu hellre det vackra svenska ordet...sinnesnärvaro.
Sinnesnärvaro.
Att vara närvarande i sina sinnen.
Att njuta av de få timmar med blek sol som faktiskt har lyst upp ettt blekt inre och yttre.
Att kulturkonsumera.
Att gå på teater och skratta med Fredrik, Henrik och Carl-Einar.
Mina alltid lika inspirerande män som jag har delat ett ironiskt 90-tal och början på ett ostyrigt 2000-tal med.
Att få sjunga. I min kör för alla.
Tillsammans med Kent och Eva som jag alltid laglighetsnedladdar för att deras alster är äkta.
Äkta kreativitet från mogna människor.

1 kommentar:

Tessan sa...

Hej mina fina och överanskande vän.

Jag hade en bok i brevlådan när jag kom hem från en jäkligt pestig dag på jobbet idag! Min första tanke var; jävlar, nu har jag glömt att avbeställa någon av mina typ fyra bokklubbsmedlemskapsmånadsböcker. Jag öppnade, såg att det inte var något jag beställt, började läsa och tänke; Shit det här är bra, gud ger mig en signal om att jag borde läsa detta ;)

Efter några timmar, innan läggdags, öppnar jag min vän Ias blogg. Ser att hon skrivit om min "felbeställda-bok", kollar fakturaadressen..., det är ju en present! Det var ju du Ia som var gud!! Jag ringer dig imorgon, för som jag skrev så var den här dagen en riktig pissdag när J hällde en stor tunna skit över mig. Läser du det här innan imorgon så, ett varmt tack till dig! Kram Tessan