torsdag 28 februari 2008

Träd


Träd är vackra. Det här är en av det vackraste.
Men snart slår de ut...toktidigt förstås...Björkarna!
Hujedamej...då blir det snörvel utan dess like.
Jag älskar dem iallafall. Alla träd. Där står de och bara är. Som Sequoia trädet.
I 3266 år. Och blir över hundra meter högt.
Eller ett barrträd på Tasmanien som är över 10 000 år gammalt och räknas som den äldsta levande organismen på jorden.
Det är grymt mäktigt.
Tråkigt att de svenska numera faller som furor i klimatknasets eftermäle.
Över spåren faller de oxså. Och vips blir det kaos på jobbet.
Förra fredagen tokade det sig så att jag höll på att missa min enda festliga tillställning på år och dar.
I morgon är jag inne på min sjunde arbetsdag i följd där jag dessutom sitter dubbla pass. Jajamensan...då är det förstås ännu en liten storm på väg.
Hepp!

Inga kommentarer: