lördag 6 september 2008

Perspektivförskjutning



















Valen skapar verkligheten som i sin tur är ditt liv.
På vilka grunder och med vilken sorts hjärna man väljer, är lika med livskvaliten.
För visst har vi olika sorts hjärnor.
Min är en som dels har brist på seratonin dels en del negativa kraterdjupa tankespår.
Detta innebar att igår förmiddag valde jag bort att få uppleva glädje,spänning nyfikenhet, njutning och kärlek. Istället valde jag rädslan.
Dessutom tappade jag andras och min respekt genom att bete mig djupt omoget och totalt onödigt dramatiskt.
Men idag är tankarna helt annorlunda. För vad är egentligen farligt i en vit medelklass kvinnas liv?
Att få veta att den lilla svarta klumpen i ens bröst är cancer, det skulle vara något att verkligen oroa sig över.
Imorgon ska jag börja resten av mitt liv, där ron ska ersätta oron, kärleken rädslan och glädjen sorgen.
Amen!