lördag 27 oktober 2007

Högern är Omodern!!

Tänkte mig en höstpromenad.
En solig,vacker och rogivande skogspromenad.
Efter att det tionde planet på lika många minuter börjat sin inflygning till Arlanda så var allt annat än rofyllt.
Började istället tänka på hur totalt ute moderaterna och dess Alliansanhang är.
Alla med en aning intelligens vet att världen behöver förändras.
Att förändringen behöver börja nu eller helst igår.
Att ta steg . Steg efter steg som leder till en annat sätt att leva och bruka vår jord.
Tankeförändringar.
Som vad vi ska använda högkonjukturens överskott till?
Nytänkande orädda människor förstår att det vore ide att satsa våra gemensamma pengar till att finansera förändringarna.
Att toksatsa på järnvägen som är och kommer bli det enda hållbara sättet att resa.
Att subventionera mat som är odlad sakta och naturligt.
Att våga ta Besluten som gör att gemene man och kvinna kanske inte längre kan slöåka i sin stadsjeep ända fram till affärsdörren och tillbaka. Inte kan flyga kors och tvärs över jorden när och hur som helst.
Att få den superduper trendkänsliga industrin att börja satsa på alternativen.
För vad är egentligen grejen med att det tex. ännu inte finns ett miljövänligt bränsle till flyget?
Och hur ute är inte Tänket Högern har!!
Jag!Jag! och bara mitt! Som 5 åringar i sandlådan. DU fuskar!
Då måste det snålas och dras in! Jag säger bara..takes one to know one!!
Att alla drivs av pengakåthet och chansen att få se ner på någon annan.
När moderna människor tänker och skriver om ord och begrepp som...Medmänniskor, Tillsammans, Ödmjukhet, Tålamod, Tacksamhet, Förlåtelse, Ärlighet, Andlighet och...Godhet.
När modern forskning visar att vi människor mår bäst när vi gör något för andra.
Ingen människa är en Ö!
Och det är inte för intet som allas vårt livgivande hjärta faktiskt sitter till Vänster!!


"Ingenting
Först kom ingenting
Sen kom ingenting
Sen kom ingenting
men ingenting är ( ingenting, inget, inget )
De jävlarna tog oss
en efter en
De ljög och bedrog oss
med sanningen
De jävlarna tog min älskling där
Från krönet kan jag se
min förlorade värld... "

Ingenting/Kent

Inga kommentarer: