lördag 25 april 2009

Tro och hopp














Vad ska man tro på?
Dagen innan jag skulle lägga mig på britsen och få den högst experimentella cancermedicinen Avastin idroppad, redovisar SVD att man i försök kommit fram till att den istället kan öka risken för spridning?!
Kaos, tumult och panikgråt!
Men oxså 4 timmars luskande och läsande på nätet.
I en salig blandning av engelska medicinska mössförsöksrapporter och en stark känsla att det här bara inte är rätt för mig, behövde jag ändå bestämma mig på 12 timmar om jag skulle göra det läkarvetenskapen föreslog för att förbättra min överlevnad.
Eller skulle jag lyssna på den allt starkare känslan av att jag kan använda mina egna mentala krafter istället och tron på min kropps eget helande?
När jag på britsen, i närvaro av en milt övertalande ansvarig läkare, ändå valde att tacka nej, var det som att hoppa. Utan garantier. Rakt ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är den modigaste och vackraste människa jag vet.
Kram Tessan

Maria sa...

Tack gumman! Nu tänker jag att det kanske var mitt livs fegaste beslut.