fredag 8 maj 2009

Terapi...del 4













Fick en mängd nya tider hos kuratorn.
Kanonish! Hon är tydlig, konkret och speglar bra.
Idag pratade vi om viktigheten av att jag forsätter hålla fokus.
Inte ta över och in andras problem och känslor. Hålla de psykiska och kanske till viss del även nödvändiga fysiska avstånden.
Dra min mentala mjuka skyddsfilt tätare omkring mig.
Hushålla med energin. Alltid välja bort det som drar mer energi än det ger.
De talades även om min landstingspröjsade eventuella rehabvistelse på den antrosofiska Vidarkliniken i Järna.
Jag vill byta miljö. Nu. Få en mental och fysisk vändning.
Använda alla krafter och alternativa terapier, typ örtbad, rytmiska insmörjningar och läkeeurytmi med nyttigt god vegetarisk mat i milda färgmässigt avstämda vackra omgivningar, för att få de mörka skuggorna att krympa ihop och försvinna.
Jomenvisst! Jag är så välkommen så till Järna.
Men det påpekades vänligt att eftersom jag är giftig kommer de att använda handskar vid behandlingarna.
Hmmm! Det är redan toksvårt mentalt att få ihop ekvationen 6*Gifter=medicin=frisk.
Men doktorer och systrar påpekar hela tiden att jag ska fokusera på att det är min medicin och i mina visualiseringar är de min vita arme som ska hjälpa mina T-mördarcellar att slå ut tumörillbattingarna.
Helt plötsligt började jag se på cytostatikan på deras sätt. Började noja över att när jag svettades ut dem kanske Ola kunde få i sig något om han tog i mig?!
Näää! Tror att det är bäst om jag väntar med att åka till juli då cellgiftsbehandlingarna är över.
Måste boosta kroppen till max då för sen väntar ju faktiskt en rätt grym operation.
Tjenamittbena! Det är tuffa tider för min kropp...och mig.



Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: