torsdag 21 maj 2009

Speedy Gonzales
















Ipoddade lite. "Public Service" var riktigt roligt.
"Lena Adolfsson avslöjar att hon bara spelar kulturminister. För att sen ställa ut det som ett konstverk efter mandatperiodens slut. Detta för att skildra den borgerliga regeringens kulturpolitik inifrån. Som är ett övergrepp...på henne. Ingen vill ju vara kulturminister i en borgerlig regering. "
Hi.
För övrigt har jag en alldeles sprillans ny biverkning.
Ungefär 10 gånger förhöjda sensationer i och av kroppen.
Vilket innebär allt från att den nygröna naturen och blanka vattnet utanför fönstret är 10 gånger vackrare, till att alla ljud, energier, lukter, mina känslor och dammtussarna oxså är dito starkare.
Hm.
Blir intressant (läs tokjobbigt) om detta kommer att kvarstå.
Eller bli ännu värre. Det är ju 2 tradiga holmgångar till.
Kommer jag bli en sån där tant? En stelt undvikande som rynkar ihop ansikte och ryggar tillbaka.
Och går med stora svarta solglasögon. Och klagar.
Det är skrämmande mycket kvar av läkeresan. Hybris.
Orerar om nutiden, låt vara en sjuk och Konstig sådan, men ändå piggt hanterbar.
Och framtider som febrilt tankemässigt försöks has under kontroll. Då.
Tjoff!
Ordet är ödmjukhet.
Ett annat är glass. Vilket jag nu bara måste ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken biverkning...allt starkare...hm. Den där tanten du känner dig lite orolig för att bli, kan jag lova dig att du inte blir :)

Kram Tessan

Maria sa...

Tant är jag redan...svettas iallafall som en om nätterna. Måste nog köpa klimakteriepjymasen som rekommenderades i tantTaratidningen.