söndag 14 mars 2010

Tankarnas verklighet



















Nu har jag allt. Universum har svarat precist på gamla och nya tankar, önskningar och energier.
En gång bad jag om att få se total acceptans speglas i någons ögon. Och i dina ömsint milda vänögon ser jag äntligen. Djup äkta villkorslös kärlek.
En gång bad jag om att få bo just här där jag är. I ljus vacker öppen miljö.
En gång bad jag om hela Dig. Nu vågar vi och du finns. Pumpar in kraft, liv och flöde i mig. 
En gång bad jag om att få bli omskakad i grundvalarna så att det som låg längst underst och möglade skulle få vädras ut. Och med det kom alla svaren.
Nu ber jag igen. Om ett fortsatt nytt liv.
Där jag har ett inomkroppsklimat i balanserad flödesrik stressfrihet.
Där varje tanke understödjer. Glädjer. Och i acceptans linjerar egen kraft med livets i givande.
Där formen är hel igen. Och kan bära upp det nyfödda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade dig. Läser då och då - och det är vackert.

/Saga-Sofia

Maria sa...

Tack! Även skit kanske kan skildras med viss glans. :-)/ Maria