torsdag 5 mars 2009

Du väljer























Efter den lätt mardrömslika upplevelsen med Dr. Kirurg, bad jag nästa underbara sjuksköterska att försöka se till att nästa läkare i raden var en som hade mer att erbjuda i medmänsklighet.
Dr. Judith satt nära mig hela samtalet.
Höll mig i händerna ibland och tittade mig i ögonen hela tiden.
Det hon sa var inte roligt. Men hur hon sa det gjorde hela skillnaden.
Tyvärr gav hon mig samtidigt ett val.
Jag som i det tidigare livet ibland inte ens kunde bestämma om jag skulle gå på bio eller inte,
fick nu ett val som egentligen inte går att välja.
Vill du ingå i en studie där vi provar en ny experimentell medicin?
Just jag har fått erbjudandet att få en ny svindyr medicin, som i de få tester man kunnat göra, visats sig ha en lite biverkningar, som dödat ett ansenligt antal människor i antingen en stroke eller en blodpropp istället.
Que?

Den natten sov jag ingenting.

1 kommentar:

Anonym sa...

OMG, som Rarre skulle ha sagt. vet du vad det betyder? Alla vet säkert, plus att det nog bara är fjortisar som använder förkortningar.

Nu har du så klart gjort valet, men man kan kanske tänka på gener i släkten? Är de allvarliga biverkningarna sådant som är genetiskt ärftliga, eller har det inget med det att göra? Jag tror du förstår vad jag menar.
Kram Tessan