tisdag 31 mars 2009

Fett bakochfram och uppochner















Trött... men med en hygglig vecka bakom mig, där jag frossat i allt och praktiserat mindfulness i 180, gör att jag kan nog sova lugnt trots att den hiskliga idegransbarken ska droppas i igen imorgon.
I veckan kommer oxså brevlådan att innehålla en 2000 spänns laddning DVD-Tvserier och en lunta kvalitetsböcker samt ekologiskt grönt te.
Allt för att pigga upp den enormt tråkiga sjuktillvaron.
Den nya färdiglagade hemlevererade maten och alla näringsdrycker kommer kanske göra att jag återigen inte tappar en massa kilon. På inrådan av dietisten har jag dessutom inhandlat gamla onyttiga klassiker som hönökaka, kaviar och gräddleverpastej med saltgurka. All mat jag lagat och frusit in är dessutom berikad med decilitrar av Vispgrädde och Smör!
Den här totalomvändningen i mattänket är jättesvår att hantera mentalt.
De 2-3 senaste åren har ju handlat om att bli av med beroendet av socker och kolhydrater.
Men nu är det basic 101 i överlevnad som gäller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tänk vad dumt allt är. Vi ska prata om det en annan dag, går inte att snacka om det på bloggen. Men detta med bekymrets storlek...
Kram Tessan

Maria sa...

Jag vet att det måste låta tokabsurt att jag skriver så mycket om maten. Men min värld har krymt. Sova,äta, bajsa,äta,sova,bajsa,sova,bajsa,sova,
äta....typ!