torsdag 5 mars 2009

Omöjlig ekvation















Vad ska jag göra nu?
I mitt nu.
Där jag fortfarande är stark i kroppen och knoppen.
Men där jag väntar på att bli mer eller mindre uträknad och skallig av de gifter som ska göra mig frisk.
Ska jag åka jorden runt?
Köpa den där hunden jag velat ha i åratal?
Fixa det där ljusa och varma drömboendet med högt till tak som jag precis vet hur jag vill ha det?
Nedgosad, i filtar, med te och 70% ig italiensk choklad brevid mig, tittandes på Boston Legal känns det så bra som det kan bli just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, tänker jag. Kanske är det nog med nergosag med te och choklad. Hur eller hur har jag lärt mig att det egentligen inte finns några rätt eller fel. Och en annan tanke jag fick när jag läste ditt inlägg var att det är syftet som styr. Är syftet att du vill ha en hund och ett boende med rymd, ska du skaffa dig det så fort den dumma sjukdomen tillåter dig det.(Orken tänker jag på.) Är syfet att "nu måst jag hinna med hela livet pronto, för att jag har fått den trista insikten att man inte vet hur långt livet är", tycker jag att du ska tänka att det är gammal skåpmat. Precis som du skriver senare i bloggen. Det gäller att taxichauffören stannar just när jag tänkt gå över gatan...Med all respekt för den sjukdom du drabbats av nu, men livet var ju egentligen lika skört innan...Förstår du hur jag menar tror du?
Kram Tessan